Ατομική Συμβουλευτική

Στα πλαίσια της συστημικής προσέγγισης ο άνθρωπος αντιμετωπίζεται ως μέλος ενός συστήματος που βρίσκεται σε συνεχή αλληλεπίδραση κι «ανταλλαγή» πληροφοριών με τα υπόλοιπα μέλη του συστήματος: της οικογένειας, της σχολικής τάξης, της επιχείρησής στην οποία δουλεύει, της κοινωνίας κ.λ.π αλλά και ταυτόχρονα με άλλα μικρότερα, ή μεγαλύτερα συστήματα, στα οποία είναι μέλος.

Αυτό σημαίνει ότι ένα σύμπτωμα ή μια δυσλειτουργική συμπεριφορά αντιμετωπίζεται και ερμηνεύεται με βάσει τις σχέσεις και το πλαίσιο – σύστημα στο οποίο αυτός ο άνθρωπος λειτουργεί, αναπτύσσεται, συμπεριφέρεται και σχετίζεται.

Μέσω της συμβουλευτικής διαδικασίας ο άνθρωπος έχει την δυνατότητα να εκφραστεί και να θέσει το ερώτημα τον οποίο τον προβληματίζει.

Η διεπιστημονική ομάδα τον υποστηρίζει καθώς διαθέτει μία γκάμα ειδικών με εξειδικεύσεις.

Συμβουλευτική μέσω Skype

Ατομικές συνεδρίες συμβουλευτικής μπορούν να πραγματοποιηθούν με τη χρήση βιντεοκλήσης μέσω Skype, σε περίπτωση που το άτομο αδυνατεί για κάποιο λόγο (απόσταση,θέματα υγείας) Το απόρρητο και η εχεμύθεια τηρούνται και στην Online Συμβουλευτική.

Το Skype εξασφαλίζει την προστασία των προσωπικών δεδομένων (διαβάστε περισσότερα για την προστασία των προσωπικών δεδομένων μέσω Skype).

Ωστόσο, χρειάζεται να σημειωθεί ότι οι διαδικτυακές συνεδρίες δε συστήνονται για όλες τις περιπτώσεις.

Οι συνεδρίες που πραγματοποιούνται μέσω Skype έχουν ακριβώς την ίδια δομή και χαρακτηριστικά με τις συνεδρίες που πραγματοποιούνται δια ζώσης.

Διαζύγιο και Στρες

Ένα διαζύγιο μπορεί να έχει πολύ σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία των ανθρώπων που χωρίζουν, τόσο την ψυχική όσο και τη σωματική. Ο Robert Emery, υποστηρίζει πως οι γονείς που χωρίζουν εξακολουθούν να έχουν ευθύνη απέναντι στα παιδιά τους και πιστεύει πως αν καταφέρουν να τους προσφέρουν τα παρακάτω δικαιώματα, θα έχουν εκπληρώσει σε σημαντικό βαθμό αυτήν την γονική υποχρέωση.

Εχει το δικαίωμα να αγαπά και να αγαπιέται κι από τους δυο του γονείς, χωρίς να νιώθει ενοχές ή απόρριψη.
Έχει το δικαίωμα  να προστατεύεται από το θυμό και την οργή που μπορεί να αισθάνονται οι γονείς του ο ένας για τον άλλο.
Έχει το δικαίωμα να μη βρίσκεται στη μέση κάθε φορά που οι γονείς του συγκρούονται και να μην αναγκάζεται να επιλέξει το μέρος κάποιου, να  μην αναγκάζεται να μεταφέρει μηνύματα ή να ακούει παράπονα για τον έναν ή τον άλλο γονέα του.
Έχει το δικαίωμα να μην πρέπει να διαλέξει έναν από τους δύο γονείς του σε βάρος του άλλου.
Έχει το δικαίωμα να μην είναι υπεύθυνο για το συναισθηματικό βάρος των γονιών του.
Έχει το δικαίωμα να ενημερώνεται από πριν για τις σημαντικές αλλαγές που θα επηρεάσουν τη ζωή του, όπως για παράδειγμα, το γεγονός πως κάποιος από τους γονείς του ετοιμάζεται να μετακομίσει μακριά ή να ξαναπαντρευτεί.
Έχει το δικαίωμα να οικονομική υποστήριξη κατά τη διάρκεια της παιδικής του ηλικίας και των φοιτητικών του χρόνων.
Έχει το δικαίωμα να έχει συναισθήματα, να εκφράζει τα συναισθήματα αυτά και να είναι και οι δυο γονείς του διαθέσιμοι να ακούσουν πώς νιώθει.
Έχει το δικαίωμα για μια ζωή όσο το δυνατόν πιο κοντά στη ζωή που θα είχε αν οι γονείς του είχαν μείνει μαζί.
Έχει το δικαίωμα να είναι παιδί.

Πώς διαχειριζόμαστε ένα διαζύγιο;

Ακολουθούμε μία διαδικασία ενημέρωσης των γονέων ή του γονέα που απευθύνεται σε εμάς ποια είναι τα βήματα που μπορεί να ακολουθήσει σε όλα τα επίπεδα με στόχο την προστασία των παιδιών.

Έπειτα στηρίζουμε το γονέα-παιδιά και όλη την οικογένεια στη μετάβαση της νέας κατάστασης.

Δουλεύουμε με εργαλεία διαχείρισης του παιδικού στρες με στόχο την ενίσχυση και την ενδυνάμωση των παιδιών. 

Επαγγελματικός προσανατολισμός

Πλήρες πρόγραμμα επαγγελματικού προσανατολισμού με το πρωτοποριακό πρόγραμμα

e-mellon

Ο επαγγελματικός προσανατολισμός, επιτρέπει στο άτομο να συνειδητοποιεί τις γνώσεις, τις ικανότητες, τις δεξιότητες, τα ενδιαφέροντά και τις αξίες του, να λαμβάνει αποφάσεις για σπουδές και για επαγγέλματα και να σχεδιάζει και να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τη σταδιοδρομία του. Έχει βοηθήσει πολλές χιλιάδες νέες και νέους άνω των 14 ετών να βρουν και να προσανατολιστούν σε αυτό που τους ταιριάζει.

Τα τεστ χορηγούνται μόνο από πιστοποιημένο σύμβουλο Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Θα χρειαστούν 2 έως 4 συναντήσεις. Η συνολική διάρκεια του προγράμματος είναι 6 ώρες.

ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:

1.  Γνωριμία με τον Σύμβουλο και παρουσίαση του προγράμματος.

Ο σύμβουλος ενημερώνει τον συμμετέχοντα για τον ρόλο του επαγγελματικού προσανατολισμού αλλά και πως λειτουργεί το πρόγραμμα. Επίσης, διερευνούν μαζί  τις ιδέες και τις απόψεις που έχει ο συμμετέχων για το μέλλον του.

2. Συμπλήρωση ερωτηματολογίων και τεστ.

Η συμπλήρωση των τεστ και των ερωτηματολογίων σκοπεύει στην αναλυτική αποτύπωση των προσωπικών χαρακτηριστικών του ατόμου, που καθορίζουν κατά πόσο ταιριάζει για κάθε επαγγελματικήδραστηριότητα. Χρησιμοποιείται η συστοιχία τεστ e-mellon, που χορηγείται από τον υπολογιστή, στα Ελληνικά ή στα Αγγλικά.

Η διαδικασία περιλαμβάνει εισαγωγικά ερωτηματολόγια, τα οποία σκοπό έχουν να δομήσουν το «ιστορικό» του συμμετέχοντα αλλά και να γίνουν γνωστές οι γενικότερες βλέψεις, προτιμήσεις, οι αξίες και τα κίνητρά του.Ακολουθεί η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου προσωπικότητας Personality Traits Questionnaire (PTQ).

Στη συνέχεια γίνεται συμπλήρωση 10 σύντομων τεστ ικανοτήτων της Classic Abilities Battery (CAB). Πρόκειται για χρονομετρημένα τεστ, που διερευνούν τις φυσικές δυνατότητες, δηλαδή την «κλίση» του ατόμου.

Η γραπτή διαδικασία ολοκληρώνεται με τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου ενδιαφερόντων Vocational Interests Inventory 2.0.

3. Αξιολόγηση – Επεξεργασία ευρημάτων.

Ο Σύμβουλος επεξεργάζεται τα δεδομένα που προέκυψαν από τα τεστ, τα ερωτηματολόγια και από την προσωπική συζήτηση. Με βάση την ανάλυση των στοιχείων που προέκυψαν από όλη την προηγούμενηδιαδικασία, συντάσσεται μια Αναλυτική Έκθεση των προσωπικών χαρακτηριστικών του ατόμου. Η Έκθεσηαυτή αποτελεί ένα λεπτομερή οδηγό για την καλύτερη κατανόηση του εαυτού του και τον εντοπισμό της κατεύθυνσης σπουδών και του επαγγελματικού χώρου που του ταιριάζουν.

4. Ερμηνεία και Παράδοση Αποτελεσμάτων – Παράδοση Ατομικής Έκθεσης & Συζήτηση – Πληροφόρηση.

Γίνεται μια προσωπική συνεδρία με τον Σύμβουλο, όπου συζητούνται όλα τα στοιχεία που έχουν προκύψει. Αν το άτομο είναι κάτω των 18 ετών, στη συνεδρία παρευρίσκονται και οι γονείς. Ο Σύμβουλος αναλύεικαι εξηγεί τα αποτελέσματα και παρουσιάζει τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές κατευθύνσεις που ταιριάζουν στην προσωπικότητα, στις ικανότητες, στις αξίες και στα ενδιαφέροντα του συμμετέχοντα. Επιπλέον, παραδίδει και την προσωπική Αναλυτική Έκθεση Αποτελεσμάτων του προγράμματος.

Τέλος, o Σύμβουλος προσφέρει ειδική πληροφόρηση γιατα προτεινόμενα επαγγέλματα και σχολές, καθώς και τις προοπτικές της κάθε επαγγελματικής κατηγορίας στην αγορά εργασίας.

Πολυφασικό Ερωτηματολόγιο Προσωπικότητας της Minnesota MMPI®-2

ison
mmpi

Το τεστ προσωπικότητας MMPI®-2 αποτελεί το πιο συχνά χρησιμοποιούμενο και περισσότερο διερευνθέν εργαλείο για την αξιολόγηση της νήλικης ψυχοπαθολογίας στον κόσμο.

Το MMPI®-2 περιέχει 120 δείκτες  (κλινικές κλίμακες και υποκλίμακες, κλίμακες ανά κατηγορία καθώς και ζυμπληρωματικές κλίμακες), καθώς και 8 κλίμακες εγκυρότητας.

Που χρησιμοποιείται

To τεστ προσωπικότητας MMPI®-2 χρησιμοποιείται:

στην κλινική πράξη, για ακριβή διαφοροδιάγνωση ψυχοπαθολογίας
για να αναγνωρίζονται κρίσιμοι ψυχολογικοί παράγοντες στην επιλογή προσωπικού για θέσεις επικινδυνότητας ή ασφαλείας
σε δικαστικά πλαίσια. 

Επιπλέον χρησιμοποιείται στην συμβουλευτική σταδιοδρομίας και στην συμβουλευτική γάμου και οικογένειας.

Σε κλινικό πλαίσιο το MMPI®-2 είναι απαραίτητο για:

Αξιολόγηση συμπτωμάτων κοινωνικής και προσωπικής δυσλειτουργίας
Διαμόρφωση κλινικών διαγνώσεων
Σχεδιασμό στρατηγικών αποτελεσματικής θεραπείας
Αξιολόγηση συμμετεχόντων σε προγράμματα απεξάρτησης και επιλογή των κατάλληλων θεραπευτικών προσεγγίσεων

Βασικά χαρακτηριστικά για την επιλογή προσωπικού που αναγνωρίζονται από το MMPI®-2 περιλαμβάνουν:

Αντικοινωνική συμπεριφορά 
Διαπροσωπική δυσπιστία
Παρεκκλίνουσες σκέψεις και συμπεριφορές
Συναισθηματική αστάθεια
Ισχύς του Εγώ
Ενοχική προδιάθεση
Προδιάθεση για κατάχρηση ουσιών

Χορηγοί - Yποστηρικτές